vragen opwaarderen ledenpas

Antwoorden op vragen rondom de KNLTB-pas:

Hoe werkt betalen met de KNLTB-pas?
Voor de administratieve afhandeling heeft TV Forescate een overeenkomst gesloten met Le Credit Sportif. Zij zijn leverancier van ons nieuwe kassasysteem in het clubhuis en beheren de BackOffice van de betaalfunctie van de KNLTB-pas. Met deze persoonlijke ledenkaart kun je bij TV Forescate aan de bar afrekenen. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met je persoonsgegevens. Deze worden in geen geval aan anderen verstrekt.

Bij een KNLTB-pas betaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de KNLTB-pas door de kaartlezer van de kassa gehaald, dat is alles. Als er onvoldoende saldo op de kaart staat kan de betaling omgezet worden in een PIN betaling, een contant geld betaling of een betaling met een andere KNLTB-pas.

Hoe veilig is afrekenen met de KNLTB pas?

De KNLTB-pas is geen chipknip, het R/C saldo staat op de server en gaat dus niet verloren als de kaart verloren is. Bij verlies van de pas is het verstandig om dit onmiddellijk te melden, zodat de het R/C saldo kan worden geblokkeerd (je kunt dit via internet ook zelf doen).

De barvrijwilligers krijgen instructie om na te gaan of degene die betaalt dat doet met zijn eigen ledenpas. In dat verband is het wel handig om een actuele pasfoto op de ledenpas te hebben omdat het de controle door de barvrijwilliger vergemakkelijkt.

Misbruik van andermans pas zal altijd wordt gemeld aan het bestuur en kan leiden tot onmiddellijk royement.

Hoe activeer ik mijn KNLTB-pas?
Voor je met de TV Forescate KNLTB-pas kan betalen, dien je de TV Forescate KNLTB-pas te activeren door deze op te waarderen met een saldo. Je KNLTB-pas is gereed voor gebruik zodra er saldo op staat.

Hoe kan ik saldo laden op mijn KNLTB-pas?
Dat kan aan de bar in het clubhuis of via internet (iDEAL). In het eerste geval betaal je met je PIN-pas of met contanten en wordt het bedrag direct op je rekening gezet. Om je rekening via internet op te waarderen ga je naar www.lecredit.nl  en log je in op je persoonlijke pagina. Om veiligheidsredenen heb je een loginnaam en wachtwoord nodig die je in een aparte mail ontvangt. Met iDEAL moet het op te waarderen bedrag minimaal 20 euro zijn.

Een uitgebreide handleiding "iDEAL opwaarderen" vind je elders op de site.

Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?
Je kunt om een bonnetje vragen. Op de bon staan de consumpties en het actuele saldo. Je kunt de barmedewerker ook vragen om op “Saldo” te drukken en de pas door de kassalezer te halen. Het saldo wordt dan getoond.

Een andere mogelijkheid is inloggen op www.lecredit.nl . Op deze site kun je je saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en je saldo opwaarderen middels iDEAL.


 

Kan ik met mijn KNLTB-pas ook ergens anders betalen?
Nee, met je KNLTB-pas kan alleen bij TV Forescate worden afgerekend, omdat daar je R/C saldo wordt bijgehouden.

Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?
Saldo wordt alleen teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap.

Wat doe ik als ik het niet eens ben met een saldo-afboeking?
Het is mogelijk om een transactie te corrigeren. Stuur een verzoek hiertoe naar de barcommissie@forescate.nl met reden omkleed.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Na inloggen op www.lecredit.nl kun je onder de menuoptie ‘Gebruikersgegevens’ je gegevens wijzigen.

Ik heb geen e-mail met wachtwoord ontvangen, wat moet ik doen?

Per e-mail ontvangt u de benodigde inloggegevens. Indien u geen gegevens heeft ontvangen, of uw e-mailadres niet bekend is bij de Club, stuur dan een e-mail naar barcommissie@forescate.nl

 

Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing van mijn KNLTB-pas.

Blokkeer je KNLTB-pas zo snel mogelijk. Na inloggen op www.lecredit.nl kan je onder de menu-optie ‘Passen’ inzoomen op je pasnummer, en kun je de betreffende pas blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je KNLTB-pas. Je kunt ook contact opnemen met de ledenadministratie.

Wat moet ik doen indien mijn KNLTB-pas niet werkt?
In dat geval stuur je een email naar barcommissie@forescate.nl

Hoe kom ik aan een nieuwe KNLTB-pas?
Een nieuw pas kan aangevraagd worden bij de ledenadministratie.De nieuwe pas zal automatisch worden geactiveerd.

Wat gebeurt er bij beëindiging van mijn lidmaatschap?
Na beëindiging van je lidmaatschap zal het saldo worden gerestitueerd.

Is er een TV Forescate KNLTB-pas voor teams?

Ja. Het is mogelijk een Team-pas aan te vragen. Per team kan er een pas worden aangevraagd, waarbij onderling het beheer en saldo dient te worden geregeld. Voor aanvragen neem je contact op met de barcommissie.

Kan een rekening gekoppeld worden aan meerdere passen?

Ja, dit is mogelijk en het is ook mogelijk om de bestedingen van meerdere rekeningen te kunnen inzien. Als je een of beide opties wilt activeren, graag een mail met wens en de betreffende pasnummers naar barcommissie@forescate.nl.